måndag, april 21, 2008

tantenundeross.

Vi har kanske världens sötaste tant på 80 bast som bor under oss. jag träffade nyss henne i porten så jag berättade att jag snart fyller 18 och ska ha fest och att det nog kommer spelas hög musik och om det blev för högt va det bara att knacka på och så.. Alltså det roliga är att en "vanlig" tant på 80 bast är oftast ganska bitter och blir oftast kallad för surkärring för dom klagar på allt och tycker ungdommar är allmänt jobbiga, kanske för att dom är avis. Men iallafall så har vi haft turen och fått den bästa av alla dom sura kärringarna för denne är inte ett dugg sur, hennes svar på frågan va:
-Men vad underbart, vad kul! Du vet, det är så roligt med ungdomar i trappuppgången och med lite ljud fårn grannarna. Jag har inte så jäkla bra syn men jag hör däremot väldigt bra så jag älskar ju musik, kanske överröstar min musik din! till och med mitt på natten då jag kanske borde ligga och sova ;) Hoppas ni får det trevligt, man fyller ju bara 18 en gång! njut av de unga åren!
Tror jag ska adoptera henne som min gammelmormor -(mammas idé men jag tyckte den var rätt bra.)

Inga kommentarer: