måndag, december 03, 2007

julenärhär.

igår var det julmys med anna och jossa, vi for ner på julskyltningen förväntansfulla av att det skulle vara världens julstämmning, mörkt med ljusslingorna på husväggarna och mellan gatorna som lyste upp stan, marken skulle vara vit, gamla gubbar skulle vara utklädd till tomtar som gick runt och sa "hohoho" med ett tiotal småbarn fastklämd runt benen, det skulle stå små barnkörer lite här och var och sjunga julsånger mm mm.
när vi klev av bussen var det endast slask slask och slaskigt. snödrivorna var vit, men det var ju bara längs vägkanten. vi gick in mot stan i hopp om mysigare stämmning. jag tror, precis som jossa skrev, att man blivit för gammal för att njuta av det. det var fullt med folk så man gick och trängdes på gatorna, och barn som gick och blåste i nå jävla tutor som lät..ja man fick huvudvärk av det iallafall.

men nog om klagomål, efter ett varv på storgatan gick vi och köpte knäck och ischoklad och en julmust och satt oss inne vid ett cafe och bara prata. försökte sätta planer inför nyår och vår lilla julmiddag. (jossa,anna,amanda det blir till att köpa en julklapp på T!)

i lördags såg vi på svenssson svensson hos anna och spelade alfapet. trots mina snygga ord som fick till 32, 26 och storslagna ord hela tiden så vann jag inte. amanda vann, som vanligt! och anna kom sist (nanananaaa)
när vi skulle gå hem hade det snöat typ en dm tösnö, då var det bara ett måste att ha snöbollskrig tyckte jag,amanda och matte :)

oj, det här blev långt känner jag..

Inga kommentarer: