onsdag, juni 04, 2008

blinda kan inte se!

Det var en liten rolig sak som hände i söndags när jag jobbade. jag jobbar ju då på ett lunchställe dit bla gamlingar från ålderdomshemmet i huset bredvid kommer. vi serverar inte maten som servitriser utan det är ungefär som ett skolkök fast vi lägger upp maten också tar dom dricka och bricka själv. iallafall så, vissa som kommer och äter hos oss kan inte bära brickan själv för att de inte orkar, sitter i rollstol eller som denna gång, är blind.
Vilket betyder att han inte ens har tagit brickan själv, så först fick han 3glas vatten som han sa att han ville ha, sen kom vi till hårdbrödmackorna.. okcså frågade jag vilken macka han ville ha, och eftersom han inte kan peka så skulle han förklara, och han kan ju inte förklara hur dom ser ut utan han förklarade nånting med fluffigt och kuddar(rutor), o då kollade jag på mackorna och frågade om han menade dom bruna eller dom gulaktiga.
Dum fråga alltså, han kan väl fan inga färger! han svarade att han inte visste vad det var för färg på dom. Sedan kom vi till salladen och där gjorde jag också bort mig ett par gånger. frågade bla om det räckte med sallad eller om han ville ha mera. hur i hela friden ska han veta hur mycket sallad jag lagt på då?
Åå fy vad jag skämdes för att jag inte tänkte med hjärnan.
...okej det var kasnke inte så jätteroligt men skrattade åt mig själv inombords för jag är så dum ibland.

Inga kommentarer: