måndag, januari 19, 2009

musicmakesmeloosecontrol.

min högsta dröm i musikväg är inte att få stå längst fram och skrika med i alla låtar jag kan.
min dröm är att få sitta på scenen, bredvid bandet, på en sån där svart högtalare eller förstärkare eller vad det nu är som brukar stå på sidorna av scenen. Iallafall att få sitta där 5m ifrån alla band jag älskar och se deras bästa låtar live. känna basen i kroppen och digga med, med fötterna. jag ska inte sjunga med i låtarna, jag ska bara sitta där och njuta av musiken och rösten av mina absoluta favorit artister.
tänk att sitta där och lyssna till när The Cure spelar to wish impossible things, då man får gåshud över hela kroppen redan av introt. och när Chris Martin (coldplay) sjunger fix you eller lost eller the scientist. och när James Morrison sjunger you make it real. och när Switchfoot står där och sjunger on fire.
Och sedan kommer Bon Iver ut och sjunger Skinny love. sen kommer Radiohead och sjunger Creep, och efter det kommer Anberlin med Paperthin hymn. och sen Chevelle med Panic prone eller Vitamin R eller Against me! med 8 full hours of sleep.
jag skulle kunna fortsätta i evigheter.. men det är min dröm iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nu gjorde du mig förvirrad, trodde du menade att The cure skulle spela på samma plats som Coldplay men av fortsättningen att döma var det bara en dröm att få sitta där och ja som du beskriver det... Jag tänkte fanimej kanske måste gå på den där festivalen eller vad det nu kan tänkas vara. Haha! Sedan förstod jag vad dumt tänkt av mig det var. ;-)

Denisé sa...

haha ja dåligt bra festival det skulle vara då! :D