tisdag, januari 13, 2009

sovasovasova.

hur kommer det sig att hur tidigt man än går och lägger sig så kan man bara inte somna? ena dagen försöker jag att vara duktig och går och lägger mig vid 10, men ändå ligger jag och vrider och vänder på mig, tänder lampan, läser lite, släcker lampan, går upp och kissa, slår på tvn, stänger av tvn för att det bara är skit. vrider och vänder på mig, testar sova utan kudde, testar sova med huvet vid fötterna. allt detta bestyr och ändå går det inte att somna före 3 på natten. jag kan lika gärna sitta uppe eller vara ute och ränna halva natten för jag får ändå inge mer sömn om jag bara är hemma.
när ja inte kan somna tänker jag på hur de vore om man aldrig sov.. men på morgonen tänker jag på hur de vore om man fick sova hela livet..
denna skit leder till att jag försover mig, vilket jag gjorde imorse. jag vaknade vid lunch. asbra denise!
men jag får iallafall lite plugg gjord idag också, jag håller på mina nyårslöften än så länge. får dock stå över träningen den här veckan för jag har ju det jag gör i skolan.

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe! Jag tror att det hör åldern till, eller så är det något som går i släkten. Känner igen det där! ;-) Men visst är det väl skönt när man väl sover, men då håller man på att sova ihjäl sig istället.