lördag, april 11, 2009

paris

Paris var det ja! Fördomarna jag hade om att fransmän inte ville/kunde prata engelska var sanna. dom suger på engelska! fast det är inte så konstigt eftersom allting är på franska där, alla, exakt alla tvprogram är dubbade på franska. så dom har väl inte direkt bra underlag för att lära sig engelska förutom att lyssna på musik kanske. Det är synd, men men.
Paris är iallafall en fin stad, den påminner lite om London fast både bättre och sämre, det är jättemysigt med uteserveringar överallt längs alla gator. och det är en sån skön stämning i Paris, alla samlas på uteserveringarna på lunchen och efter jobbet eller hela dagarna om man är ledig. jag kan inte riktigt förklara, Paris måste upplevas! om Paris hade varit ett engelsktalande land skulle jag faktiskt kunna flytta dit!
jag har nu sett Notre Dame, Eifeltornet, Triumfbågen, vi tog också en båttur och då såg vi Louvren Museumet (där bla. Mona Lisa är) också gick vi på den dyraste gatan som jag inte kan stava till men där var vi iallafall. Också har vi shoppat lite i Les Halles, det är ett stort shoppingcenter under marken. mm. mm.

Notre Dame.

Eifeltornet och jag med en crepes med nutella i handen (asgott! och äkta franskt)

Utsikten

Såhär jävla högt var det längst upp i tornet.

1 kommentar:

LeeLoo systeryster sa...

roligt att läsa om din resa till Paris, hoppas vi syns snart så jag får höra allt! Kram