torsdag, maj 06, 2010

torsdag v.2

När vi var in till Ayia napa i lördags testade jag mig på Souvalaki(?) en typ nationalrätt eller nått. men uscha det var ingenting för mig eller så åt vi bara på fel ställe..


har börjat jobba 15-23 nu och jobbet trivs jag inte alls så värst bra på..chefen är väl inte den bästa och.. nej i helgen blir det nog nytt jobbsökande:)
har hemlängtan till tusen, saknar allt jag saknar falukorv, polarbröd, köttfärs, kött, kyckling, kött o grill krydda, oboy, riktig ost som inte smakar degigt och plastigt som här, bra stråle i duschen, en spis platta (vi har gasolplatta) så man inte blir förgiftad, spola ner toapapper i toan, min SÄNG, en garderob, alla där hemma och MIN PETER! <3

har snart varit här i två veckor önskar att det hade gått ca 2 månader så slapp man känna sig så dum för att ha sån hemlängtan! men hade jobbet varit bättre så hade också allt känns bättre.
Nu ska vi börja vandra hemmåt igen och få lite sömn, vi är sämst på att kliva upp tidigt, jag och maja har försökt kliva upp vid 10 så vi kan ta en promenad innan jobbet men har inte kommit upp före 11 många mornar.. om inte senare t.o.m.
tur att vi har en stor terass att sova i solen på, måste bara ta sig ut dit. imorn ska jag steka så jag får lite färg, speciellt i ansiktet! :D

1 kommentar:

LeeLoo sa...

haha! Du är min sötis syster! Kom ihåg att använda solskyddsfaktor. Vad härligt att få vara i solen, försök att njuta & inte längta hem allt för mycket nu. Du kommer vara glad över dina erfarenheter när du väl är på hemmaplan igen, även de mindre bra. Tänker på dig! Massor med kramar