måndag, oktober 08, 2007

fall.

Första dagen på våran 5veckors långa apu-period, jag och Maja är på Pipeline.
Första dagen brukar ju alltid vara värst, men det var helt okej. Först fick vi gå till posten och hämta ut ett paket med affisher (med Lillasyster!:) , klistrade lite i klippboken.. sedan gick vi till Kultmaggan och hämtade ut några andra affischer. Sen käkade vi lunch buffé på kina, gosh vad gott! När vi kom tillbaka fick vi en bunt med affisher och en lista med ställen där vi skulle sätta upp dom på. -typ runt hela stan. Rätt så kul jobb, om det inte hade blåst svinkallt och apmycket. Efter 2timmar -som detta arbete tog- så var vi två isbitar. klockan var tre och vi fick sluta.

Har nyss kommit hem från ledarutb, den var väldigt dryg idag.. jag lärde mig absolut ingenting på de två timmarna. Waste of time!

Förövrigt så har jag -seg som jag är- börjar använda mina hörlurar som är sånna där som man stoppar in i örat och som isolerar allt ljud utifrån. Jag har haft dom ganska länge men jag har tyckt att dom verkat rätt läskiga, känns som att hjärnan ska sprängas när man stoppar in dom i öronen. Iallafall så tvingade jag mig själv att använda dom för någon dag sedan, och wow vilken skillnad.
Jag får flashs av att jag är med i en film ibland, som det är i filmer då alla ljud & röster stängs av och en vacker eller sorgsen låt börjar spelas också får man se hur huvudpersonen vandrar genom parken och sparkar lite försiktigt men lekfullt upp några löv framför sig där hon går och tänker igenom alla sina fina minnen av tiden som nyss varit.
ps. pms suger!

Inga kommentarer: