söndag, oktober 21, 2007

hey

I helgen har alla i min kompiskrets (min kompiskrets innefattar ungefär ett 70tal vänner, minst!) varit borta, allt mellan jönköping och övik. Så här hemma satt jag.. och begrundade mitt ensamma tillstånd.
nej så farligt var det inte. hade jag velat och haft orken till att hitta på något så hade jag ju kunnat lyft luren och ringt någon annan, utanför dom där 70 och träffat den/dom. Men jag tog helgen som en slapphelg -*mjukisar-och-håret-uppsatt-i-en-ful-toffs-helg*. Så jag har gjort lite nytta hemma, jag har bl.a städat+dammat hela mitt rum och min till hälften *walk-in-closet* och hälften förråd (alltså inte alls så glamorös som man kan önska sig p.ga allt skit som en typiskt svenssonfamilj måste spara på).
Sen så har jag målat en ful gammal pall med fin vit färg så nu ser den sådär fingammal ut :)

ikväll har jag myst med johanna. vi skulle se på kingdom of heaven, men utan subtitels och stort ointresse av den typen av film så orkade vi knappt en timme. Vi gick upp och åt nybakta bullar och drack hemmagjord svartvinbärssaft istället. Sedan åt vi en pepparkaka och längtade tills snön faller och julen.

Kommer du ihåg när du var som en vän för mig
du vet du var så stor att jag skulle dö för dig
och jag trodde nog att det skulle vara så
i resten av mitt liv för detta skulle ingen kunna ändra på

(Lillasyster - Nu har jag fått nog av dig)

Inga kommentarer: