torsdag, november 24, 2011

Palolem

Vagator var som sagt valdigt lungt sa vi hyrde en moppe och akte till Baga beach. en lite livligare strand med massa vattensporter var ungefar vad vi last om det. nar vi kom dit sa var det jattejattemycket folk, alla indier sa klart. det ar tydligen dit alla indiska turister aker for strand och bad. stranden var ratt trist trots att vagator var annu tristare, det var rod flagg overallt och stromt vatten sa man kunde bara bada dar vattnet gick till knana..
man ser en hel del drogade manniskor har, alla med klotogon och helt lost. och valdigt manga tiggare fortfarande, det ar sa svart att inte tycka synd om dom nar dom bestar av skinn och ben och anda ler.
vi traffade en fran chile som vi hangde med i vagator och fick hora om en festival som lag bara en bit ifran. sa vi gick dit och kom fram strax fore 22, inte tankte vi pa att dom inte far spela musik efter 22 sa det hade redan borjat dott ut nar vi kom. istallet fick vi aka till nine bar, en inomhusklubb dar vi var aterigen nastan ensam vita. var trygga van vicky fran chile och amandas kloka varderingar bestamde att vi skulle ga darifran for det anades ett kommande brak.. en kille kom efter oss och ville ha pengar for intradet som han bjudit oss pa (troligen for att vi inte var sa blond och dum som dom hoppats pa)
traffade pa en tjej fran osterrike pa frukosten som berattat att hon hyrt moppe for att aka norrut i goa. vilket gav oss nya ideer till att lagga om trippen igen.

S vi sket i dom nordligare delarna av goa och tog taxi till Panaji (typ huvudstaden i goa) dar forsokte vi oss pa att vara lite kulturella igen och akte till Old Goa och tittade pa tempel mm. men vi tog ganska snabbt en taxi tillbaka och strosade pa stan istallet. akte en solnedgangsbat som vi last nanstans skulle vara kul. men det var astrakigt. massa indier som dansade och klappade hysteriskt.. tur det bara var en timmes, och synd att solen gatt ner redan innan vi akt fran hamn.

Var nya plan var ju da att hyra en moppe soder om flygplatsen for att gora en roadtrip med moppen ner till Palolem dar vi ar nu. Det blev en massa strul pa resan hit, korde fel i en timme innan vi tillslut kom pa ratt vag for alla vi stannade och fragade pekade at olika hall! mm vi har inge flyt med osseller sa ar det helt enkelt sahar har i indien..det verkar som sa.

saaaaa, jag blir sa himla langdragen. nu ar vi pa basta stallet hitills i Goa, i Palolem. en jatteharlig strand med lungt tempo, mer turister men anda inte turistit alls. bor i en hydda vid stranden och an sa lange har vi inte (pepparpeppar) sett sa mycket djur! traffade tva grabbar fran halmstad i forrgar som vi hangt men nu under dagarna.
ikvall ar det antligen partydags, det ar silent party som galler har da dom inte far spela musik efter 22, sa alla far varsinna horlurar ocksa star alla och dansar :) hoppas det ska bli lika kul som alla sagt att det ar!

har hittat en MASSSSSAA fina saker man vill kopa hem har, men allting tar alldeles for stor plats.. prutat ner en jattefin handgjord ladervaska med massa fina farger pa ratt bra iallafall, det ar nog det enda riktiga kopet hitills.

amanda bloggar ocksa forresten! www.amandakarlsson.blogg.se

stranden i vagator

det lag en skola precis brevid hotellet i Panaji

forsta solnedgangen i fina palolem