torsdag, januari 03, 2008

en snäll dam.

vaknade av att mamma ringde igår:
M - Hej, är det nått du inte har berättat för mig?
J - va?
M - ja, är det de?
...jag blev svinrädd, tankarna for runt i huvudet men kunde inte komma på något i den seriösa nivån som samtalet var i, det enda jag kunde komma på var att mina strumpbyxor som mamma hade köpt dagen innan hade gått sönder. men övervägde snabbt att det inte kunde vart det. tillslut fick jag ur mig:
-mamma, jag vakna nu..jag kan inte...ens..tänka.
M - en kvinna ringde nyss och hade hittat din väska på en parkering i Haga, med pengar och grejer i.
(ååh gud vilken lättnad!)

vilka goda människor det finns här i världen, trodde inte jag skulle få tillbaka min väska eftersom det bara innehöll pengar, lite småsaker och ett busskort. busskortet "spårades" till mig och jag fick tillbaka min väska. den snälla damen gav mig min väska ihållande exakt samma innehåll som tidigare. damen fick en flaska vin som tack.

Inga kommentarer: